torsdag den 22. december 2016

Sundere julevafler

Sundere julevafler med æggehvider, banan, æble og kanel

Juleaften nærmer sig med hastige skridt og sikke en fantastisk jul det har været ind til nu.
Jeg har været i Berlin på julemarked med 3 veninder i start december (ja, det terror ramte marked, frygteligt).
Jeg har været til DR pigekors julekoncert.
Besøgt tivoli og set crazy christmas cabaret.
To fantastiske julefrokoster.
Julehygget, shoppet og set en masse gode julefilm.


Vafler skal der også til og gerne lidt sundere alternativ når der i forvejen kommer ekstra kalorier i mavsen, pga julens mange arrangementer :-)

Du skal bruge - 2 personer:
- 2 Bager æggehvider
- 1 Bager æggeblomme
- 1 revet æble
- 1 most banan
- 1 tsk bagepulver
- 2 tsk kanel
- 2 spsk hvedemel
- lidt minarine

Fremgangsmåde:
Mos bananen, riv æblet på et rivejern. Bland alle ingredienserne sammen, kom lidt minarine på vaffeljernet og tilsæt vaffeldejen.
Velbekommen!


Æbleskiver har jeg selvfølgelig også spist men dog ikke hjemmelavede. Det bliver uden tvivl næste års projekt.

Imorgen går turen til barndomsbyen Gilleleje hvor julen skal afholdes.
Jeg håber på at få blogget i morgen, hvis ikke jeg når det så ønskes i alle sammen en rigtig glædelig jul.

.. Filo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...