mandag den 16. maj 2011

Madpandekager, Brunch, Cafe Fokus og madplan

Sikke en dejlig weekend.
Fredag aften blev mig og Mikkel hjemme i lejligheden og lavede dejlig mad.
Mexicanske kyllingpandekager!

Du skal bruge:
- 2 Kyllingfilet
- Et glas salsa
- Frisk persille
- Philadelphia
- Revet ost
- Madpandekager

Kog kyllingen ca. 15 min.
Forvarm ovnen 200 C. Varmluftovn.
I mens blandes philadelphia, salsa, og persille (klip et helt bundt persille til små stykker).
Skær kyllingfiletterne i stykker og tilføj det i blandingen. Drys med salt og peber.
Tag fire madpandekager og tilføj kyllingblandingen ligeligt fordelt i dem.
Drys med revet ost.
Kom dem i ovnen i 15 min.
Det er en af mine absolutte favoritter og retten lander på 6 ud af 6 stjerner. Mums!

Lørdag morgen stod jeg tidligt op og lavede brunch til mig og Mikkel.

Bestående af nemme boller og pandekager (findes under morgenmad og hjemmebag etiketter) samt scrambled æg og cocktailpølser med ketchup.

Lækkert!! Det er lavet på fire æg og en smule madlavningsfløde da vi intet mælk havde i huset.

Dejlige nemme boller, som jeg efterhånden laver hver weekend.

Min kæreste elsker pandekager med sirup!

Derudover serverede jeg en brie ost, klovborg skære ost, 5 slags marmelade, smør og til at drikke appelsinjuice.

Mikkel tog til polterabend kl.12 og så havde jeg hytten for mig selv. Ida kom ved 14 tiden og vi så tv, drak kaffe, spillede spil og hyggede os.
Senere tog vi ind mod byen hvor en tre retters menu på Cafe Fokus ventede på os.

Vi kunne selv vælge vores menu. Vi bestilte en flaske rødvin til deling.
Jeg valgte tomatsalat til forret, Ida valgte suppen.

Lækker tomatsalat, dog var jeg lidt skuffet over manglen på smag.

Hovedretten var vi ganske enige om. Et stort lækkert stykke kød, med hjemmelavede pommes og bearnaise sauce, samt salat.
Kødet var en smule fedt, men stegt til perfektion. Pommes frittes var gode og saucen var helt vildt lækker.

Desserten var vi også helt enige om. Ostetallerken. Dog var mug osten ikke min favorit, men den søde ost var lige i skabet.

Min anmeldelse af Cafe Fokus KBH:
Atmosfæren og betjeningen er fantastisk. Lokalerne er eksklusive og indbydende samt inspirerende med en væg fyldt med filosofiske udsagn. Hele væggen er pyntet med ord som: Husker du dine drømme? Fokuser på hvor du er lige nu. Osv..
Betjeningen er hurtig, forholdsvis høflig og ganske tilfredsstillende.
Maden er bedre end gennemsnittet men der er ganske få ting der trækker en smule ned.
Karakteren for hele oplevelsen lander på 5 stjerner ud af 6 - Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sige 4 eller 5 stjerner, men der er en del ting der trækker rigtig meget op.
Især at alt er friskt og hjemmelavet. Jeg vil helt klart besøge Cafe Fokus igen, og vil anbefale andre at gøre det samme.

Bagefter tog mig og Ida i byen og drak et par øl. Jeg var forholdsvis træt så ved 1 tiden måtte jeg give op.
Søndag stod på tømmermænd hvor vi bestilte sushi i stedet for mc Donalds ;)

Madplan for ugen:
Mandag: Avocado med rejer
Tirsdag: Pandekager med oksekød, majs, agurk, tomat og løg
Onsdag: Boller i karry
Torsdag: Rester
Fredag: Laksefrikadeller med pommes frittes
Lørdag: Bryllup
Søndag: Pizabrøds hawaii pizza

Ugens mad er nødt til at være lidt nemt, da jeg som sagt har aftenvagt i aften, tirsdag er jeg først hjemme kl.18, onsdag dagvagt og handle ind til en hel uge, torsdag dagvagt og vi skal hjælpe Mikkels søster med at sætte telt op til brylluppet, fredag skal jeg besøge en på hospitalet og læse lektier. Lørdag skal vi til bryllup.. Ja, der bliver nok at se til..

God mandag alle sammen!!

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...